A kelme ezer formájában, mindig és mindenhol körülvesz bennünket, megérint minket, hat ránk. Kinek-kinek észrevétlenül vagy hangsúlyosan, jelen van az életében. Én az utóbbiak közé tartozom. Már gyermekkoromtól fontos volt számomra, sokféle technikát kipróbáltam, különféle anyagminőségekkel kísérleteztem.

 

Belsőépítészeti munkáimban neves tervezőkkel dolgozom együtt, az enteriőrökbe függönyöket, kárpitokat, textil falburkolatokat készítek.

 

Kísérletező alkatként egyedi utakat keresek:
Hogyan lehet a különböző textíliákat összeilleszteni úgy, hogy a végtermék egy, az alkotóelemektől különböző „textilötvözet” legyen?
Hogyan lehet régi, hagyományos technikákat újraértelmezni, és alkalmazni, úgy hogy az, a mai korban továbbélhessen?
Hol vannak a különféle technikák határai és meddig feszíthetőek?

 

Textilműhelyemben egyedi öltözék kiegészítők, táskák, övek, sálak készülnek, melyek az erdélyi írásos hímzés nyomán születtek. Kalotaszeg karakterisztikus népi kultúrája már az 1890-es években megihlette a magyar szecesszió alkotóit is. A különösen gazdag textilkultúrában a hímzésnek, technikában és stílusban is különböző fajtáit lelhetjük fel itt. Az írásos hímzés nevét arról kapta, hogy mintáját a közösségből ügyességük, tehetségük révén kiemelkedett „íróasszonyok" rajzolták elő.

 

Egyik  kedvenc mintám  a pávatollra asszociál, mert számomra fontos a páva szimbolikája. A páva egy különleges madár, a római császárnők és papnők kedvelt címer állata. Farka az égboltot és a csillagok feletti szemeket, az Isten mindent látó szemét jelképezi. A páva a szépséget, méltóságot és a karizmát is szimbolizálja.

 

Az általam készített öltözék kiegészítőkkel a nőiség esztétikumát szeretném „aláfesteni”.